عینک ایمنی بزنید
نوشته شده توسط : ali

چرا باید عینک ایمنی بزنیم؟

هنگامی که خطرات ایمنی مربوط به محل کار خود را پیدا کردید، باید اطلاعات خود را درباره انواع عینک های ایمنی کار و درجه حفاظتی آنها افزایش دهید. اما لازم است قبل از آن در مورد اهمیت ایمنی و بهداشت در محیط کار آگاهی های لازم را کسب کنید.  به طور کلی عینک های ایمنی چشم را می‌توان در دو دسته کلی عینک های ایمنی و گاگل های ایمنی تقسیم کرد.

بسته به مواد به کار رفته در لنزها، عینک های ایمنی و گاگل های ایمنی می‌توانند از چشم‌های شما در برابر صدمات ناشی از پرتاب اشیا، برخورد ذرات به چشم، تابش نور و انعکاس نور قابل مشاهده، محافظت کنند. مواد مورد استفاده در ساخت عینک ایمنی کار شامل پلی کربنات، پلی اورتان NXT و شیشه نوری می باشد.

عینک ایمنی لیزری

عینک های ایمنی اکریلیک: این عینک‌ها بسیار ارزان قیمت بوده، نسبت به عینک‌های شیشه‌ای نوری معمولی سبک‌تر هستند و در برابر انواع حلال‌های شیمیایی مقاوم اند. نداشتن طول عمر بالا و وضوح کافی برای کارهای حساس از مهم‌ترین ایراداتی است که به این سبک از عینک های ایمنی وارد است.

عینک های ایمنی اپتیکال: این عینک‌ها در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند و در میزان دید فرد استفاده کننده هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند. لنز این عینک‌ها کمی سنگین بوده، قیمت آنها بالاتر است و متاسفانه در برابر ضربه مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهند.

 

عینک ایمنی چیست؟

در حین کار های فنی وسیله ای به به شکل های مختلف وجود دارد و به شکل عینک است و برای محافظت چشم ها در برابر ذرات پرتاب شده در حین کار استفاده می شود را عینک کار یا عینک ایمنی می گویند.

 

عینک فرزکاری اخوان یک ابزار بسیار کاربردی و ایمنی برای مشاغلی مانند تراشکاری و برشکاری و غیره است.

 

برای هر کار و هر شغلی رعایت ایمنی شرط اصلی و اولیه است. یکی از مهمترین وسایل در هنگام کار کردن عینک ایمنی کار است که در این قسمت عینک ژله ای کار اخوان با کیفیت بالا ارائه می شود.

 

ساختار این عینک به شکلی است که کامل روی صورت می نشیند و راه نفوذ هرگونه براده یا قطعه ای را به قسمت اعظم صورت و چشم ها مسدود می کند.

عینک ایمنی

لنزهای شفاف معمول ترین نوع لنز برای ساخت عینک های ایمنی هستند که از مواد مقاوم همچون پلی کربنات ساخته می شوند و مقرون به صرفه اند. در دو نوع uv400 و ساده ارائه میشود. این نوع لنز دید کاربر را کاهش نمیدهد، رنگها و میزان نور نیز طبیعی باقی می ماند. بسته به نوع ماده بکار رفته مقاومت لنز متفاوت است. عینک های دارای این لنز برای کارهای عمومی و حفاظت در برابر پاشش و برخورد براده و خرده مواد بکار می رود. این نوع عینک در مقابل پرتو ها،لیزر یا آسیب نور جرقه و جوش مقاوم نیست.

 

منابع:

http://iranreportaj..com/

https://disqus.com/by/unex_safety/

https://ask.fm/felixjorje782528

 

 




:: برچسب‌ها: عینک ایمنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: